May 2, 2011

Segenap kau melangkah...

As-salam semua....lame dah tak update blog ni..saya terlalu sibuk dgn rutin harian yang xpenah habis. Hari berganti hari, bulan berganti bulan, dah masuk bulan Mei sekarang ni...cepat betul masa itu berlalu... bile bercakap pasal masa, mmg teringat mase saya melahirkan Qalesya...rase macam pengalaman itu baru saja saya lalui... skang genap la anak mama berusia 1 tahun. Pengalaman menjaga ketika baru 1 hari sehingga ke hari ini memang masih segar dalam ingatan saya. Pengalaman yg cukup indah setelah bergelar Mama...

Melayan keletah Qalesya sekarang yang semakin lasak dan manja ini membuatkan saya hilang rasa penat, hilang rasa tertekan (mengenai kerja).. mana taknyer anak mama skang ni dah mula nak panjat2 meja, kerusi...pantang lepa memang ada saja aktiviti dia nak wat...hihi...

Perkembangan Qalesya sekarang ini yang dah pandai berjalan (mase berjalan umur 10 bulan asik jatuh je..hikhik), pandai mengajuk cakap org walaupun saya xtau ape yg dikata nye..kemudian pandai juga memberontak! macam2 la anak mama ni... biasala bile anak nak membesar....... :-) lepas tu dah pandai salam orang apabila disuruh....dulu malu2 gitu...hihi

Gigi Qalesya sekarang baru nak masuk 4 batang.. 2 diatas, 2 dibawah.. Baru2 ni bawe Qalesya cucuk imunisasi utk 1 tahun...Alhamdulillah anak mama ni kuat, x demam pun.... mungkin sebab Qalesya dah demam dlu 2 minggu sebelum cucuk....berat badan pun dah bertambah! nearly 9kg dah....syukur... walaupun org tgk anak saya kecik, tp hakikatnya berat Qalesya bertambah bulan ke bulan....syukur....

ok la, itu saja yang saya nak cerita pada kali ini.....salam ceria semua.....Wassalam.....

No comments:

Post a Comment