May 27, 2012

Kaklong oh Kaklong.....

Assalamualaikum.....salam hari minggu semua....
Arini en.hubby keje...tinggal lah aku anak beranak aje di rumah.....smlm dah berjalan bawe anak2 ikut opah dan maksu mereka gi nagoya, beli kain bju raya......opah dpt bli 3 helai manakala maksu dpt 2 helai...jadi la....lagi pun raya tak ke mana pun....KL aje :-)

kali ni nak story pasal Qalesya atau aku panggil kaklong..... dah 2 tahun 2 bulan dah dia.... bercakap? pandai la gak....tapi xphm sgt la ape yg dia sebut...ehehe... ade la 2 3 patah yang aku phm....tp dia phm ckp org.... orang kata umur begini sgt la aktif....mmg aktif pun! mmg menguji kesabaran ku sbg seorang ibu....macam2 dia wat....selalu marah gak la bila perangai nya yang kdg2 agak nakal....tapi pastu aku pujuk balik...kesian anak mama ni.....mama marah2 sbb mama sayang kaklong...nak kaklong jadi anak yg baik.....

Yang paling mama geram bila kaklong suka sgt usik adik....pantang mama tinggalkan adik, mula la nak mgusik....kdg2 cubit, kdg2 tampar...ade sekali tu opah kaklong cerita yg kaklong gigit kaki adik!!!! ape lagi, meraung la adik dia...sakit tu..... tu la yg kaklong suke.... time camni org kate dia xpaham bahasa....tunggu 4 thn camtu baru la phm....alahai kaklong........pastu kaklong ank yg sgt garang....suka gigit papa :-) cian papa.....sbr la papa......ank kita tu nak belajar ilmu pertahankan diri....haha....kaklong....kaklong......

Walau pun kaklong mcmtu....dia anak yg sgt2 manja......lgpun kaklong nak kan perhatian dari semua org....maklum la dia dpt adik mase berusia 1 tahun 10 bln.....kira kecik la tu....cian ank mama ni.......walau mcm mana pun mama tetap manja kan kaklong....mama tetap sayangkan kaklong....mama memberikan kasih sayang seadil boleh agar kaklong dan adik dpt kasih syg yg secukup dan sesempurna dari mama dan papa....

Mama berdoa agar kaklong jd ank yg taat pd mama papa, berguna pada agama dan bangsa....solehah la hendaknya.....amin....

* mama n papa love u sooooo much kaklong~




No comments:

Post a Comment