June 13, 2012

EBM dan aku...~

Salam semua....kali ni nak cite skit pasal EBM aku utk anak baru ku syaurah..(anak baru 3bln,kira anak baru la..huhu)

Pagi2 sebelum ke tempat keje, Pn. B mesti dah penuh...bengkak! sakit siut..... selalu dah anta anak2 ke umah opah, syaurah xnak direct feed...dia nak main je....asik tersenyum je dia....so mmg xdpt la nak df dia pg2...nti pas aku dah ke opis, opah dia akan panaskan EBM yang dah disimpan semalaman dlm fridge... pastu dah kenyang, tido la si kecik comel tu smpai tengah ari....

sampai je kat opis around 8.15am... cepat2 msuk bilik solat..opis ku xde surau, ade bilik stor utk solat...muat la utk aku solat dan melalukan operasi mengepam kat situ....hihi...pagi2 ade la dpt 5oz penuh...Alhamdulillah rezeki Allah bagi utk anak....moga bertambah2 la lg....syukur...amin...

pastu sesi ke2 mengepam adalah pukul 12.30pm....sebelum lunch aku pam dulu...sbb rase Pn. B dah penuh....klu rase lapar sangat, aku pi makan dulu then dlm kul 1.15pm camtu baru mulakan operasi ku.....time ni dapat dlm 10oz.... kiri 5oz, kanan 5oz....Alhamdulillah, rezeki Allah bagi utk anak ku syaurah.....syukur.....pastu solat then sambung semula keje....

Sesi yang terakhir mengepam adalah pukul 5.15pm atau 5.30pm.... time ni dpt dlm 5oz....syukur....rezeki lagi....suke sgt bile mengepam susu mengalir mencurah2....tgk2 dah penuh 1 botol....lagipun xpenat mengepam sbb guna Spectra 3 kesayanganku....mmg byk berjasa S3 aku ni....suke sgt2 :-)

So total bawe balik EBM adalah dalam 20oz sehari...huhu...penah sekali tu dpt dlm 25oz! Suke sgt aku time tu....aku perasan kalau aku happy time mengepam, mmg byk sgt susu keluar....tu sbb aku xnak stress2...ianya boleh menjejaskan pengeluaran susu ku....betul3...

Selain waktu mengepam yang consisten, aku juga mengambil supplimen SHAKLEE :-)
Supplimen ni mmg membantu menambahkan lagi susu badan ku....kepada sesiapa yang nak cuba supplimen ni, leh call/email aku...Xmahal pun....RM 80 je.... setakat ni aku dah cube start dari berpantang smpai la sekarang ni.....Alhamdulillah...






* Syukur Allah bagi rezeki utk aku bagi kat anak ku....semoga susu mama melimpah ruah...amin.....Alhamdulillah.....

No comments:

Post a Comment