February 14, 2013

Diet kamikaze memang TERBAIK!!!

Salam pagi khamis semua....

Arini nak update skit progress program diet kamikaze yg aku dah ikut secara serius sejak bulan 11 thn lepas...hihi

Mule2 join group en.ben...(malu la time ni..dah la pendek, gemok la tu...haha)
Pas dah bace ebook en. Ben, aku mula start dgn bersungguh2... Dengan menjaga pengambilan kalori setiap hari (aku xleh amik kalori lebih dari 1400k) utk kurus...tapi xbermakna aku perlu berlapar ok... En. Ben ajar perlu makan 5 kali dalam sehari... Sarapan, lunch, tea time, dinner and supper! Waaaa....byk kali mkn kan?? Memang xkan rase lapar...percaya la... En. Ben ajar mkn 5 kali supaya dpt meningkatkan metabolisma diri...disamping mengawal perut kite dari jadi sgt lapar....klu kite skip mkn, kita akn jadi sgtttt lapar then kite cenderung utk mkn lebih pada sesi mkn seterusnya!

Tp harus ingat, setiap kali mkn tu bukan makan melantak tau...en.ben ada bg jadual pemakanan yg sgt best....cthnya seperti:-

Sarapan: roti krim gardenia 70cen + air kotak ducth lady
Lunch: meehun sup
Tea time: biskut tiger 5keping @ biskut oat
Dinner: meehun tomyam
Suppen: biskut tiger + milo panas


Ni cth time table mkn en. Ben bg kat aku.... Actually kami yg menyertai program ni perlu melalui fasa 1, fasa 2 dan fasa 3.... Selepas itu korang akn rasakan perubahan kat bdn korang...xpercaya?? Cuba la....aku dah cuba :-)

Dlm mase melalui fasa tersebut, senaman harus dilakukan setiap hari at least 20 mnt...en.ben akn bgatu senaman yg cukup mudah dilakukan kat rumah...bg yg tidak ada byk masa...seperti aku...hihi

Ok la, xnak cite byk2... Nti en. Ben mara...hihi....klu korang berminat, jom la sertai group en ben...mmg best dan puas ati sgt!! Leh gi kat link ni ye.. www.dietkamikaze.com

Ni pula gambar aku dulu dan sekarang :-) tapi aku masih belum mencapai berat ideal...masih dlm proses...hihi



4 comments:

  1. salam perkenalan.. sy sgt berminat dgn program ini..blh bg info tak?

    ReplyDelete
  2. salam perkenalan.. seronoknya dpt turunkan berat badan..blh bg info ttg diet anda..ataupn cerita bgaimana anda buat senaman dan cara mkn serba sedikit ja....tq

    ReplyDelete
  3. Hi Maisurah... klu nak join like kat fb diet kamikaze.. actually klu nak dptkan berat badan ideal kene amalkan senaman dan jaga kalori in and out. maksudnye kene tau kalori yg diambil setiap hari. klu jage dan senam mmg confirm akn dpt berat bdn yg ideal :-)

    ReplyDelete