February 26, 2013

Zoo negara

Salam...

Ok, abis dah cite pasal birthday party syaurah ye.....lega mama ni..hihi...sebelum majlis punya la kelam kabut...ni baru majlis harijadi...nti ank dah nak kawin, sibuk lak uruskan kenduri mereka..ahaks :-)

Semalam aku follow kakyong tercinta gi zoo negara kat hulu kelang....saje je mengikut...nak bawe qalesya tgk haiwan secara real....tapi sayang nya, zoo negara yang sepatutnya dipenuhi dgn haiwan2 hanya lebih kepada melawat hutan simpan...adoi....~

Nape aku ckp camtu?? Sebabnya tak byk haiwan kat sana...yang ada pun yang biasa kita lihat seperti burung, rusa, lembu, kerbau, badak.. Yang garang seperti singa, harimau pun seekor je dalam kawasan mereka...itupun tido je haiwan tersebut....kecewa sungguh! Mungkin sebab kiteorang gi sane bukan waktu cuti sekolah atau hujung minggu kot....

Ohye, lupe nak bagitau harga tiket...dewasa rm25 dan kanak2 rm6 untuk mereka yg diatas 6tahun hingga 12tahun...kebetulan pergi sana ada kumpulan kanak2 tadika sedang buat lawatan..so, meriah sikit la dengan suara mereka..tu pun dah nak balik dah mereka...
Lagi satu, peta utk zoo negara harus dibayar ok...bukan free tau...rm2 utk sehelai..biasa peta macamtu selalu dapat free je...erm, nasib baik dlm zoo tu, tandas xkene bayar! Kalau x, tobat xmo dtg lg :-)

My sister said taman burung lagi best...xtau la best macam mane sebab belum sempat singgah lagi :-) ok, kalau korang berminat terus je beli tiket zoo negara kat sana..banyak juga gerai makanan dibuka di dalam zoo...tapi almaklumlah harga nya..mak ai, melambung ye :-)

Hampir ke jalan keluar zoo, hujan turun dengan lebat selebatnya...kami berteduh sambil makan keropok..hehe...adik lak mintak nenen dan terus terlelap...nasib baik qalesya xbuat hal...baik je anak dara mama ni...hehe...suke mama :-)

Balik dari zoo, kami terus menuju ke satay haji sahmuri, kajang....isi perut then balik rumah...lain kali kite gi tempat lain pula ye qalesya dan adik .... :-)

Ok, tu je nak cite....hihi...











No comments:

Post a Comment