April 11, 2013

3 tahun sudah... Alhamdulillah...

Salam pagi khamis semua...

Hari ini adalah hari cukup indah buat anak sulung ku.. Syahidah Nurqalesya... Dah 3 tahun usia anak mama ni... Cepat sungguh masa berlalu... Tapi mama masih ingat saat kelahiran kamu sayang... Zuriat yang ditunggu setelah 2 tahun mama dan papa berkahwin... yang tidak terhingga dari yang MAha Esa...

Qalesya seorang anak yang cukup aktif dan kuat semangat! Mungkin sebab dia ada dua pusar dikepala kot...hihi.. orang kata budak yang ada Dua pusar seorang yang tegas, berani dan cukup aktif. Memang betul tu... Dari lahir sampai sekarang qalesya seorang yang tegas dan sgt aktif mcm anak lelaki. Hoho...Xpe, yang penting dia membesar dgn sihat.. Itu lagi penting!

Masih teringat lagi sewaktu mengandungkan qalesya, aku kuat berjalan. Even sehari sebelum bersalin masih gi kerja lagi..hihi..mungkin sebab tu juga dia aktif kot...huhu... Perkembangan qalesya sekarang ni ialah dah banyak cakap. Beza mase dulu just 1 patah je cakap. Bak kata doktor, budak 1 thn akn bercakap 1 patah, 2 tahun 2 patah dan 3 tahun 3 patah :-). Selalu yang dia akn ckp 'mama, wat susu sya'... 'Mama, sya nak nasi'... ' mama, sya yak' :-) tapi kadang2 ada la juga perkataan dia yang aku xpaham. Hehe...pelat tetap ade...xpe, slow2 ye nak....mama tau qalesya boleh nye... Dan qalesya sekarang dah dengar kata..dia paham bila mama say no, then no. Tapi kena cakap betul2 dgn dia. Kena pandang mata dia.. Baru dia akan ikut kata. Dan qalesya dah pandai bergaya sekarang...haha! Dulu punya la susah nak senyum bile bergambar dan akan lari or pandang tempat lain bile ajak bergambar. Tapi sekarang tidak lagi :-) senyuman Qalesya buat hati mama dan papa cair tau. Serius!

Buat qalesya sayang, mama bersyukur adanya kamu dalam hidup mama.. Mama sentiasa berdoa agar kamu dilindungi Allah sentiasa..dan juga menjadi anak yang baik serta solehah.. Kalau mama marah bukan bererti mama benci...mama hanya mahu qalesya jadi anak yang baik dan berguna kelak.... Mama sayang qalesya ketat2...happy birthday sayang...nanti kat kampung, qalesya tiup lilin lagi ye sayang....Mmuah! ♥♥

**semalam aku beli kek kecil je utk qalesya... Untuk dimakan keluarga kecil ku je. Nanti kite balik kampung, kite beli kek besar lak ye sayang :-) suke sgt dia bile nyanyi dan suruh tiup lilin.. Nampak muke dia happy sgt..How i miss that moment...








No comments:

Post a Comment