April 7, 2013

Suara xde T_T

Salam semua...

Arini dah 3 hari suara xde.... Mula2 batuk je....tapi batuk yang tak puas tu la.. Batuk kering... Keesokan harinya bangun je tidur, suara langsung tak keluar ! Tekak xsakit langsung...suara je xde... Terus jumpe doktor dan dia cakap peti suara ada infection kesan dari batuk yang xpuas tu....so dia just bagi antibiotik dan ubat batuk...dapat la MC sehari... Dah dua hari mkn ubat, suara dah ade tapi serak...serak seksi...sampai en.hubby kata suara aku sedap bile serak basah macam ni...seksi...haha!

Seksa tul xde suara ni....tapi dlm masa yang sama aku muhasabah diri...mesti ada hikmah disebalik kejadian kan? Mungkin Allah nak aku jaga pertuturan aku...mungkin ada pertuturan ku yang tidak disenangi oleh orang lain...aku hanya bersangka baik pada Nya... Bila takda suara ni, aku xboleh nak cakap byk sgt... Ckp byk2 membuatkan aku batuk tidak berhenti2.... Arap pas abis antibiotik boleh la ckp mcm biasa... Dan yang penting jangan la sakit aku ni berjangkit pada anak-anak! Biar la mama dia je kena... Orang dewasa kalau sakit masih lagi boleh buat kerja, insyaallah...tapi kalau anak2 sakit, mama memang xboleh buat keje! Kan? Kan? T_T






No comments:

Post a Comment