January 8, 2014

weekend di kampung suami

Assalamualaikum semua...

Weekend lepas balik kampung. Tak lama pun. Ari jumaat malam gerak, ahad dah balik KL semula.. saja taknak amik cuti.. best gak dua ari kat kg.. aktiviti paling best adalah makan! haha... naik 2kilo berat aku bile balik kg...huhu... kne diet balik!

Ari Jumaat lepas keje dalam pukul 8 mlm gerak ke kg.. aku balik umh terus, siap2 pastu baru amik anak kat umah mak. Sampai kg dlm pukul 10.30mlm. Sampai kg, en.hubby ejak mak ayah semua gi makan yong taufu kat Pantai, melaka. Tempat feveret mak dgn pak mentua aku.. tapi rezeki takde mlm tu sbb sampai sana kedai dah tutup. so, gerak pula ke cawangan yong taufu kat area mana ntah. lupa aku. pun tutup gak.. last2 makan kedai biasa je... xde rezeki mkn yong taufu malam tu...

Ari sabtu pagi mcm biasa, breakfast, tolong mak mentua sidai kain dll.. pastu ajak en. hubby gi tindik anak2.. Ya Allah, lame dah pasang niat nak tindik ank2.. ade je hal yg wat tak jadi tindik sebelum tu.. so, kali ni balik kg mmg aku nekad nak tindik budak2 tu. Actually dulu mase Qalesya umur 1thn lebih aku dah tindik kan dia.. pastu dah tertutup lubang sebab tak pakai subang...atas kesilapan aku! (xyah la cite sebab ape ye) so, terus tghari tu ke klinik taqwa, kat pekan masjid tanah.. Aku yg nebes. riso bebudak tu mengamuk atau menjerit nanti..haha.. mula2 tindik qalesya dulu. pas nurse dah sapu ubat kat telinga, mula la dia takut.. cakap kat aku tak nak tindik.. so aku pun pujuk la dia.. cakap Xsakit pun...mama ade sini.. sekejap aje.. baru la dia cool.. pas je dia tembak kat telinga, terus qalesya ckp, 'mama, Xsakit :-) hihi... pastu giliran adik la... qalesya siap ckp kat adik 'adik, Xsakit... :-) mule2 adik mengelak bile dorang pegang telinga.. tapi bile dia nak tembak, adik dah diam.. xde lak gerak2.. pastu adik pun xnangis...yeay! lega dah.... baru la nmpak anak dara sikit....hihi.. stakat ni brg kemas aku xpakai kan kat dorang. skang mcm2 kes! xnak pape jd kat dorang... biar la aku simpan segala rantai dll...

Itu cerita siang kami di kampung... Cerita malam pula, pas makan malam, plan nak gi karaoke atau main bowling dgn family in law semua.. ohye, family angah en. hubby pun ade balik kg.. so, meriah dan riuh rendah dgn ank2 buah. apetah lagi dgn qalesya yg girang gembira dpt main dgn sepupu dia :-) last, decide main bowling aje.. so, main 1 game seorang.. balik umah pun lewat.. anak2 aku suke la.. sebab dorang memang tido lamabt..memang happening betul. mcm ni la kami bile berkumpul ramai2 dgn adik bradik suami... ade je plan.. happy... :-) semoga ikatan persaudaraan ini terjalin dgn baik sampai bile2..amin...


Cite ahad pula, kami semua berkunjung ke rumah Kaklang (Kakak sulung en. hubby), lepak mkn tghari kat sana... malam baru balik... last sebelum balik kl, laki aku ajak makan Yong taufu. At last! dapat gak makan kat sana dgn mak & pak mentua... suke betul diaorang.. pastu pukul 10mlm baru la kami gerak balik ke KL... esok nye kene keje pagi... sampai rumah pun dah pukul 12mlm... Alhamdulillah semua berjalan lancar.. cume dlm perjalanan hujan pula turun.. tapi Xlebat..


Ok la readers, itu je nak cite pasal aktiviti di Kampung.. banyak benda yg aku suke bile balik kg suami.. nanti ujung bulan kite balik lg...hihi...ok, bye...

Wassalam...


**kakak subang warna putih & adik subang warna biru**
 
**Gambar berterabur daa... 
 
 
 
**Dia pun sibuk nak pkai kasut bowling :-)
 
 
 
 
 
 
 
**Laki bini sempat berposing :-)
 
 
 
**Mama yg nebes :-)
 
 
 
**Cantik anak mama ni :-) 
 

No comments:

Post a Comment