February 7, 2014

Masak-masak

Salam semua..

Last weekend main masak2 dgn ank2. Tapi ni main masak2 betul2 punye..hihi.. sempena cuti raya cina 4 hari, aku plan masak kuih utk juadah petang. Setiap ptg aku msk kuih.. rajin kan? Hihi...

Ari khamis sebelum cuti raya cina.. balik awal sbb market haft day je. Balik umah, amik ank2 kat umh mak pastu terus wat pizza. Main campak2 je bahan..pastu bakar..siap! Bukan main suke qalesya dgn papa dia makan piza buatan mama. Next time kite buat lg ye..

ok, Ari pertama cuti aku buat karipap kentang. Ajak qalesya uli tepung sekali. Suke betul dia klu dpt main tepung. Sori tak snap gambar karipap..hpon xde bateri time tu..huhu.. then ari ke2, ajak qalesya masak hotdog roll. Sedap! Waaahh, puji diri sendiri ye...haha.. memang menjadi hotdog roll aku. Anak2 suke bangat! Tu yg best bile kite masak, ade org suke makan.. terutama anak2 kan... mmg feeling lin mcm la.. ari ke3 pula aku terlebih rajin.. masak kek pandan dan donut. Sempat tu... kebetulan ptg tu mak dgn adik dtg umh.. sempat la menguli doh donut. Donut yg aku buat mmg gebu. Tq la pd google yg bg resepi..ker aku yg google cari resepi? :-p  Banyak gak la aku wat donut. Siap leh tapaukan kat mak bwe balik umh utk adik2 makan.. Dan tapau kan utk en.somi gi keje malam tu.. Alhamdulillah abes.. ;-)

Tu jela aktiviti makan2 mase cuti 4 aritu.. nti next entry nak cite pasal qalesya dgn pampesnye pula. Ok, bye *_*

1 comment:

  1. Slm kenal

    Seronok spending time dgn ank2 camtu kan..:-)

    Jom singgah blog saya if sudi ;-)

    rencahkehidupan-maamieiqi.blogspot.com

    ReplyDelete