August 11, 2015

Multifunction lunch box

Assalamualaikum...


Minggu lepas beli multifunction lunch box kat Lazada. Semalam baru dapat. Actually dah usha lama dah benda alah ni. Cume nak beli tu tak lagi sebab nak survey. Punya la lama nak survey, minggu lepas baru terbuka hati mengOrder.. hikhik..

Memang best benda alah ni. Siap boleh masak nasi, masak lauk, stim telur, pau dan lain-lain. Kecik je saiz dia. muat dlm 1.2liter je.. jadi la... beli pun untuk masak kat opis. tapi masak kat sini bukan la nak kene bawe kuali, minyak bagai tu.. Lunch box ni lebih kepada masakan steam atau rebus2 je.. Jadi la kan.. kate nak diet. ahaks.

Firstly, arini aku try masak nasi dgn kari ikan. satu opis berbau. gile ar.. nasib la aku ada bilik sendiri. Tutup pintu ler. Pandai2 la kan.. Tapi kecoh gak la budak2 opis ni. Bukan ape, dorang teruja. Sebab boleh masak nasi. Siap kate dia pun nak beli gak. haha.. Promote la lazada kat dorang.. sapa2 yang nak, ni link dia.. http://www.lazada.com.my/catalog/?q=multifunction+lunch+box

Pakat2 la beli. Leh jimatkan uwang. dan terjamin la kebersihannya sebab kite yg masak kan... hihi.. Harga pun tak mahal. Aku beli dlm RM45 je.. Mampu ke dak? hihi.. Terpulang la. kalau pandai survey ade lagi yg murah :-)


Ohye, benda alah ni aku beli dua tingkat je. Ade gak dorang jual 3 tingkat. Yang ats aku masak nasi, yg bawah aku masak lauk. Jadi la.. Sebab makan sorang je kan.. Pastu dlm drawer dah siap dan bekas garam, rempah, kiub dgn beras. Nampak tak betapa excited nye aku... Muahahaha.. Tengok la berapa lame aku rajin nak masak kat opis. Biasa la benda baru kan... Haha.. Bila nak masak, stanby bawe bahan mentah kat umh. ikan atau ayam dah siap potong. kalau leh potong kecik sikit. senang dan cepat masak. pastu sampai je opis masuk je bahan2 dan on suis. Biar dalam 30-40 minit, masak la nasi dgn lauk korang.. lagipun kalau korang ade lebihan lauk masak kat rumah kan, esok nye korang tapau bawe kat opis. Pastu panaskan je.. kan senang dan jimat..  makan lak panas-panas during lunch time. syok tu...

Rugi la aku tak beli awal2 benda alah ni.. haha.. sebab aku rajin tapau makanan dari umah. Biasa belasah je lauk sejuk. huhu

Ok la, layan pictures yeh.. Bye... Assalamualaikum... :-)


No comments:

Post a Comment